Віталій - репетитор з філософії - Київ
1ий урок безкоштовно
Віталій - репетитор з філософії - Київ

Профіль репетитора Віталій та його контактні дані пройшли перевірку.

Віталій

  • Тариф 400₴
  • Відповідь 24 год
  • Кількість запитів

    Кількість студентів, яких Віталій підтримав/-ла з моменту появи на Superprof

    23

    Кількість студентів, яких Віталій підтримав/-ла з моменту появи на Superprof

Віталій - репетитор з філософії - Київ
  • 5 (14 відгуків)

400₴

1ий урок безкоштовно

Забронювати урок

1ий урок безкоштовно

1ий урок безкоштовно

  • Філософія
  • Етика
  • Культурологія
  • Історія філософії
  • Антропологія

Що таке φιλοσοφία? Чим корисна людині? Хочете розвинути мислення в діалозі? Чи прослухати курс філософії? Я кандидат ф.н., КНУ. Автор першого в Україні дослідження з філософії дару. Відгуки нище

  • Філософія
  • Етика
  • Культурологія
  • Історія філософії
  • Антропологія

Місце проведення уроку

    • онлайн
    • У вас вдома : виїзд на відстань 20 км з Київ

Super репетитор

Віталій є одним з найкращих репетиторів Філософія. Це підтверджує якість профілю, достовірність диплома, швидка організація першого уроку та відмінні відгуки учнів!

Про репетитора Віталій

До мене звертаються різні люди, але їхні запити можна поділити на 2 групи:
● Дізнатись більше про природу Ф. чи історію Ф.
● Розвинути власне мислення, щоб розуміти світ чи себе.
Запити нормальні, хоча різні.

Люди з другої групи можуть як зразу знати, що їх цікавить, так і дізнатись згодом. І тоді ми разом шукаємо. Шукаємо що? Відповіді на питання. Питання?! Так, без них нема Ф. Якщо у вас нема питань, ви все знаєте. Питання мають ті, хто чогось не знають. Тоді вони вдаються до Ф., і у них є шанс дізнатись.

Не знати – абсолютно нормальний стан в Ф. Філософ – це будь-хто з нас, хто НЕ знає, а ПРАГНЕ знати. Якщо ви чогось не знаєте, не розумієте, маєте сумніви, то в Ф. вам буде комфортно, ви там «свої».

Сократівське «я знаю лише те, що нічого не знаю» – щеплення здорового глузду від зарозумілості. Зарозуміла людина хибно вважає, що знає те, чого не знає.

Тому на моїх заняттях ніхто не окупує позицію «Я розумний/розумніший, ти дурний/дурніший», «Я знаю, ти – ні», «Слухай сюди, телятко, зара відкрию тобі істину!».

Ми всі люди, і нелегко досягти незалежності від наших звичок. Тому я нікого за це не соромлю, не зневажаю. Я це розумію. І вказую на такі моменти, щоб ви звернули на них увагу. Навіщо? Щоб ми спробували обійти ці моменти та шукали істину з позиції Сократа. Так, я можу бути дбайливим і тактовним. Клієнтоцентризм – моя слабкість.

● Якщо ви хочете більше знати про історію чи природу Ф., ми разом з’ясовуємо й визначаємо (в процесі обговорення, пошуку, діалогу):

Що саме вас цікавить?
Навіщо (яка мета)?
Що ви вже знаєте про це?
Чим я можу допомогти у вивченні цього?
Розробляємо план.
Обираємо формат.
Основні формати такі:
1. Я виступаю. Ви сприймаєте.
2. Спочатку моя доповідь, потім питання-відповіді, коментарі, спільне обговорення.
3. Я пропоную серію коротких повідомлень, які ми зразу, за вашим бажанням, обговорюємо.

Це не занудство. «Копирсання» в налаштуваннях, як показує мій досвід репетитора, майже ніколи не зайве. Воно допомагає і вам, і мені краще розуміти наші справжні бажання, які нерідко не є очевидними навіть нам самим, та більш ефективно їх задовольняти. Та й Ф. – цілий всесвіт, безмежний асортимент: краще обрати щось, ніж хотіти, але не взяти все.

Переглянути більше

Інформація про урок

  • Початкова школа
  • Середня школа
  • Старша школа
  • +6
  • рівні :

    Початкова школа

    Середня школа

    Старша школа

    Професійно-технічна освіта

    Освіта дорослих

    Бакалаврат

    Магістратура

    ЗНО

    Післядипломна освіта

  • українська

Мови, якими доступний цей урок :

українська

● Якщо ви хочете розвивати власне мислення, то характер і формат занять дещо інші.

Опишу випадки зі свого репетиторства. Учень каже, що у нього депресія, але він хоче знову радіти життю. «Чим допоможе Ф.?». За 2500 років розвитку Ф. багато мислителів пропрацювало цю тему. Але чи варто засипати конкретну людину горою інформації? Це ж не буде розвитком ні її мислення, ні її самої. Гора знань може поховати під собою людину. Краще підкорити вершину знань, щоб з висоти бачити світ…

У спілкуванні з учнями я дізнався, що інколи учня не дуже цікавить заявлена ним тема (що думають філософи про смуток і щастя). Учня хвилює не ця тема сама по собі, не чужі погляди на цю тему. А його власне ставлення. Те, чим ця тема зачіпає саме його. У людини екзистенційна цікавість. Але при цьому учень може не усвідомлювати цього. Людина насправді хоче не так почути інших, як розкрити своє ставлення до теми. Хоче зрозуміти не філософські ідеї, які здаються їй далекими і неактуальними (пізнання інших), а свої думки, переживання, своє життя (пізнання себе). Я закликаю учня звернути увагу до того, чому його хвилює згадана ним тема. З чим в його душі чи житті вона пов’язана? «Породжувати філософське питання може лише власний невигаданий життєвий досвід. До виникнення такого питання нема сенсу читати філософські книжки» (Мамардашвілі).

Кожна людина унікальна. У кожної своє унікальне ставлення до речей. Не варто нав’язувати людині чужі ідеї замість її власних. Чужі ідеї не повинні засипати джерело наших власних. Тому я можу заохочувати учня до його добровільного самопізнання, саморозкриття. Тоді і так, як бажає він. Без примусу й тиску. В діалозі. Учень може відгукнутись (що зазвичай трапляється) та почати краще бачити не чужі ідеї про життя, а своє власне життя – те, що краще за нього не знає ніхто. Тоді людина здатна народити власне розуміння і власні знання. Бо зустрічається не з чужими знаннями, готовими відповідями, а з загадковими речами, які пробуджують допитливість і бажання збагнути, розплутати, з’ясувати. І тоді те, що людина сама, своїми силами зрозуміла, вона може застосувати у своєму житті. А чужі знання ми часто не знаємо як і куди пришпадорити…

Інший учень висловив цікавість до емоцій – як їх розуміють філософи? В процесі вивчення й обговорення виявляється, що учень вже давно має щодо цієї теми й інших свої думки і переконання. А ще згодом втямлюєш, що в основі головних ідей учня лежать… певні емоції! Які він, однак, не робить предметом дослідження, рефлексії. Тобто його погляд на деякі речі забарвлений емоціями. Є дещо суб’єктивним. Нові знання, які здобуває учень, змінюються під впливом його старих ідей і емоцій, і суб’єктивність його погляду розширюється. Що робити?

Нема сенсу вивчати будь-що для цементування того, що ми вже знаємо. Нове знання має розширювати наш погляд на світ, відкривати очі. Освіта запалює наше власне світло, а не завалює його знаннями. Освіта – не так здобуття знань, як утворення, розвиток нас самих. Це 2 основних підходи до навчання:
1. Збільшувати кількість знань в пам’яті.
2. Ми не накопичуємо знання і обтяжуємо пам'ять, а трансформуємо знаннями себе (поцікавтесь книжкою «Більдунґ. Нордичний секрет краси і свободи»).
В першому варіанті знання в нас, але ніяк не впливають на нас – після навчання ми такі ж, якими було до нього, лише стали роздвоєними!
В другому – ми перетворюємо знання на себе – розвиваємо здібності, втілюємо в життя – стаємо цілісною творчою особистістю.

Тому якщо ви прагнете розвивати власне мислення, то наші заняття не повинні бути схожими на переливання знань і розуміння з мене в вас чи навпаки. Це неможливо. І непотрібно.
Тому наші заняття мають бути спів-мисленням – моїм і вашим. І я, і ви висловлюємо свої думки не тому, що вони істинні, і не для того, щоб їх інсталювали. Зарозумілість, пиха не повинні керувати нами. В нашому невимушеному, добровільному, чесному діалозі ми слухаємо відгук нашого нутра на сказане іншим. І щиро прагнемо той відгук народити в матеріальній оболонці слів, які не є самою думкою, але вказують на неї подібно до дорожніх знаків: «За милю поворот до водоспаду».

Не варто ніяковіти і бентежитись, якщо ви вважаєте, що ми не зможемо спів-мислити. Справа в тому, що ми не контролюємо мислення, навіть власне. Воно має своє автономне, незалежне від нас життя. Нам не треба соромитись, що воно з’являється і зникає самостійно. Великий мислитель відрізняється від звичайної людини не тим, що у нього є мислення, а у неї нема. А тим, що він часто тренує свою здібність чути власні думки. Саме це головне у вивченні Ф. для розвитку власного мислення, на мій погляд. Ми будемо філософувати, щоб чути свої думки. А також чути слова співрозмовника. Філософія – безпечний простір для того, щоб не приховувати свої думки, а являти, народжувати.

Ми не робитимемо наголос на збільшенні знань. Мислення і знання – абсолютно різне. Мислення – здібність, яка створює знання, а знання не є причиною здібності. Око бачить дерево, яке не створює ока. ШІ здатний створювати нові знання зі знань людей, але він не має ні розуміння, ні здатності створювати нове знання з розуміння. Крім бога, якщо він є, лише людина здатна до такої дивовижі як розуміння і творчість. Однак 99% освіти у світі – це зубріння й забуття чужих знань, а не розвиток власного мислення, власної креативності, власної радості. Неможливо передати думку, розуміння. Воно завжди внутрішнє. Ми можемо передати і взяти лише оболонку думки – слова, фрази, тексти. Запам’ятати й повторити слова – не означає зрозуміти, засвоїти думку. Якщо ми сприймаємо слова, а всередині нас не виникає думки, ми нічого не зрозуміли. Філософія є вправляння в тому, щоб почути й народити свої думки.

Гадамер:
«Істину не може пізнавати і повідомляти хтось один.
Всіляко підтримувати діалог,
давати сказати своє слово також інакомислячому,
вміти засвоювати вимовлене ним – ось де душа філософії.

Ми не можемо сказати істину без звернення, без відповіді,
а отже без спільності отриманого порозуміння.

Ніхто не охоплює в своєму дусі всю істину».

Переглянути більше

Тарифи

Тариф

  • 400₴

Тариф за пакет уроків

  • 5 год: 2000₴
  • 10 год: 4000₴

онлайн

  • 400₴/год

безплатні уроки

Перший безкоштовний урок дозволить вам познайомитися з репетитором Віталій та дізнатись, наскільки він/вона зможе допомогти вам у досягненні ваших навчальних цілей.

  • 1год

Деталі

Відгук першого учня:
"Я не можу добрати слів через те, що я так звикла вже до наших уроків і полюбила їх, що не можу повірити, що вони закінчились. Я зустрічала лише одного такого цікавого викладача в житті. Ще на першому курсі в Києві, понад 10 років тому. Тоді я відкрила світ літератури і письма. Я ніколи до того не писала (я не рахую шкільні твори, може вони і були гарними, але я не відчувала їх), але його літературні гуртки були настільки цікавими, що це дало натхнення перетворювати світ в слова і я пам'ятаю як я тоді захопилась поезією і з яким задоволенням та смаком я читала й писала. Зараз я відчула те саме. Можливо не лише винятково до філософії, але загалом в житті з'явилось багато цікавої інформації, роздумів, якоїсь тверезості, інакшості, що це не можна не врахувати. Ви чудова людина та дуже хороший вчитель. Дякую щиро."

Інші репетитори Філософія

  • Anastasiia

    Київ & онлайн

    5 (2 відгуки)
    • 250₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Tetiana

    Київ & онлайн

    5 (1 відгук)
    • 400₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Anna

    Київ & онлайн

    5 (2 відгуки)
    • 150₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Ігор

    Київ & онлайн

    Новачок
    • 250₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Христя

    Київ & онлайн

    Новачок
    • 200₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Василь

    Київ & онлайн

    Новачок
    • 350₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Пелих

    Київ & онлайн

    Новачок
    • 350₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Данило

    Київ & онлайн

    Новачок
    • 120₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Alexandra

    Київ & онлайн

    5 (21 відгук)
    • 500₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Славолюб-Алан Богач,

    Львів & онлайн

    5 (7 відгуків)
    • 500₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Ирина

    Чернігів & онлайн

    5 (6 відгуків)
    • 300₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Андрій

    Львів & онлайн

    5 (5 відгуків)
    • 350₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Людмила

    & онлайн

    Новачок
    • 500₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Sophia

    Чернівці & онлайн

    Новачок
    • 350₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Владислав

    Миколаїв & онлайн

    Новачок
    • 155₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Вікторія

    Львів & онлайн

    5 (2 відгуки)
    • 190₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Ольга

    Дніпро & онлайн

    5 (2 відгуки)
    • 500₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Ігор

    Львів & онлайн

    5 (1 відгук)
    • 400₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Ігор

    Харків & онлайн

    Новачок
    • 250₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Марія

    Одеса & онлайн

    Новачок
    • 400₴/год
    • 1ий урок безкоштовно
  • Переглянути репетиторів
    філософія