Скільки статей у блогах чи рекламних оголошеннях «ЗНО з англійської мови на 200!» ви бачили? Б’юся об заклад, що дуже багато. Це просто заголовок, який ловить вас на гачок? У більшості випадків – так, але часом можна натрапити на щось дійсно корисне, як-от ви зробили прямо зараз. У цій статті ми розберемо всі 4 частини ЗНО з англійської і збільшимо ваші шанси отримати свої 200 балів.
Щоб дізнатися, що потрібно знати учню, щоб отримати 200 балів на тесті, переходьте за посиланням.
І так, давайте пройдемося по стандартному посібнику «Типові тестові завдання. Англійська мова» від видавництва «ЛТД Літера».
У посібнику знаходимо 11 типових тестів ЗНО з бланками для відповідей, відповіді до кожного тесту в кінці підручника (правда без пояснень); також тут є всі записи до вправ на аудіювання в тестовому форматі, а також QR-код на сайт видавництва, де розміщені всі аудіо до підручника. Суперзручно!
АЛЕ!
Давайте не будемо забувати, що такі посібники безумовно допоможуть підготуватися до іспиту та певним чином покращать вашу англійську, але вивчити мову вам потрібно ДО початку підготовки до ЗНО.
Як і де вчити мову самостійно можна дізнатися тут.
Онлайн репетитор англійської для дітей
Аудіювання (Listening)

І так, розпочинається наш тест з англійської мови. Він триватиме 150 хвилин і розпочинається з аудіювання. Ця частина складається з 3-х завдань (Task 1,Task 2, Task 3).
Перше завдання (Task 1) має 6 питань, відповідь на які потрібно знайти, прослухавши 6 коротких текстиків. Кожне з питань 1-го завдання має 3 варіанти відповідей: відповіді на перші три питання ілюстровані картинками (питання 1-3), наступні три питання (4-6) – це тести множинного вибору, тобто вам потрібно обрати вірний варіант – А, В або С.
Увага! Ви маєте 10 секунд, щоб уважно розглянути/прочитати варіанти відповідей!
Переходимо до другого завдання (Task 2)
Тут потрібно прослухати текст і відмітити, чи подані речення (7-11) є правильними (T) чи неправильними (F).
Увага! Ви маєте 20 секунд, щоб уважно прочитати варіанти відповідей!
Завершальне 3-тє завдання (Task 3)
У цьому завданні ви також будете слухати текст та обирати правильну відповідь (A, B, C) до кожного з питань (12-17) до тексту.
Увага! Ви маєте 45 секунд, щоб ознайомитися з усіма запитаннями та варіантами відповідей до них!
На чому вас хочуть підловити?
Складність і підступність завдання на аудіювання полягає в тому, що кожен з варіантів відповідей певним чином буде згадуватись у тексті, який ви будете слухати. Тому надважливо уважно прочитати саме питання і кожен варіант відповіді до нього! Вам важливо зрозуміти, що конкретно вас запитують. Не можна просто обирати варіант, де звучить слово з питання чи готова фраза, взята з тексту. Ваше завдання полягає не в тому, щоб почути конкретне слово/фразу/речення, а в тому, щоб зрозуміти суть розмови. Відповіді на завдання 3 та 4 (Task 3, 4) вичленовуються з контексту!
80% відповіді на будь-які запитання заховане в самому запитанні!
Поради:
не будьте самонадіяними;
- уважно читайте завдання та варіанти відповідей;
- відмічайте в голові, що конкретно вас запитують;
- під час першого прослуховування послухайте весь текст, не відволікайтеся на варіанти – вам потрібно бачити повну картину;
- обирайте правильні варіанти під час другого прослуховування.
Кожне завдання в частині аудіювання буде звучати двічі. Без паніки!
Аудіювання – це один з видів мовленнєвої діяльності. Невже ви працюєте з цими видам в рамках вивчення мови та підготовки до ЗНО???
А ось тут репетитор англійської мови Львів!
Читання (Reading)

Переходимо до другої частини нашого ЗНО і це – читання. Воно складається з 4-х завдань (Task 4 - Task 7) і у всіх них потрібно робити різні штуки, окрім як однієї спільної – досконало розуміти написане!
Task 4 (17-21)
У цьому завданні завжди дається 5 оголошень різного типу, до яких потрібно підібрати тему оголошення серед варіантів A-H. Будьте уважні, адже серед відповідей є дві зайві. Це завдання досить просте, адже читати тут особливо нічого.
Починайте з прочитання варіантів (A-H), а вже потім читайте всі тексти. Тільки після цього послідовно співвідносьте оголошення (12-21) з темами (A-H).
Task 5 (22- 26)
У цьому завданні потрібно обрати правильну відповідь (A-D) до кожного з 5-ти питань до тексту. Цього разу починайте виконувати завдання з прочитання самого тексту. І тільки після цього переходьте до завершення речень (22-26) вірним варіантом. В жодному разі не відмічайте відповіді по ходу прочитання! Прочитавши текст, ви будете знати про що він, і вам буде простіше просто відшукати частину, до якої ставиться питання і знайти в ній відповідь.
Task 6 (27-32)
У цьому завданні завжди описується певне явище двома-трьома реченнями. Далі ви будете читати класифікації/описи різновидів цього явища (27-32). Як і в завданні 5, вам запропонують описи (такі-собі узагальнення, що пояснюють суть текстів одним реченням). Традиційно 2 варіанти будуть зайвими. Схема виконання повторюється: спочатку вдумливо читаємо всі тексти, про себе відмічаємо, що пояснює кожен з них окремо, а вже потім читаємо варіанти, та співвідносимо з текстами, повторно перечитуючи їх.
Task 7 (33-38)
На цьому завданні частина «читання» виходить на новий рівень – тепер потрібно заповнити пропуски в тексті частинами речень (А-Н). Знову ж таки, спочатку уважно прочитайте текст повністю, адже важливо зрозуміти його суть! Тільки після цього потрібно прочитати варіанти для заповнення пропусків. При виконанні цього завдання на допомогу вам прийде знання граматики та лексики, адже вас вже готують до переходу до 3-ї частини тесту.
Щоб переконатися, що ви обрали правильне продовження речення – перекладіть його разом з попереднім та наступним. Має сенс? Думка логічна? Вона взагалі там є? Тоді ви all set!
У цьому завданні також є 2 зайвих варіанти, не прогавте цей момент!
Уважно читайте кожне завдання і завжди починайте роботу не з варіантів, а з самих текстів (окрім завдання 4)! Читайте все, що дано, щоб розуміти розвиток думки, так буде просто знайти правильний варіант.
На чому вас хочуть підловити?
На правильній відповіді, яка буде дублювати зміст речення синонімічно. Візьмемо, до прикладу, речення з тексту:
«The Ig Noble Prize is a parody of the Noble Prizes and is given out in late September or early October each year for ten unusual or trivial achievements in scientific research».
Правильний варіант:
Ig Noble Prize is________
А awarded for a Discovery that usually makes its way to textbooks.
B a mockery and an imitation of the Noble Prize award.
С given out twice a year.
D intended to celebrate the significance of science.
a parody = a mockery
Який рівень знання мови потрібен абітурієнту? Колись замислювались над цим?
Використання мови (Use of English)

Ось так непомітно ми переходимо до другої частини тесту, а саме до «Використання мови». У цій частині міститься два завдання (Task 8 та Task 9). Кожне із завдань містить текст, в якому необхідно заповнити пропуски (39-58).
Суть цих завдань полягає в тому, щоб переконатися, що учень має змістовні знання граматики та лексики, адже для заповнення пропусків потрібно підібрати вірну граматичну або ж лексичну форму. Якщо у цьому завданні виникнуть проблеми, то хорошою ідеєю буде підставляти кожен варіант з таблички у пропуск і перекладати речення. Таким чином можна переконатися, що вибір правильний.
Та на удачу у цьому завданні розраховувати не варто, тож обов'язково приділяйте значну увагу вивченню граматичних правил та розширенню словникового запасу під час підготовки до тесту.
На чому вас хочуть підловити?
Для кожного пропуску в тексті є чотири варіанти (A, B, C, D), і кожен з них – це одне й те саме слово, але в різних граматичних формах (якщо ми говоримо про дієслова) або ж різні форми порівняння певного прикметника, або ж вам просто можуть підсунути неправильно написані слова і т. д. і т. п.
Факт: якщо ви знаєте і розумієте правила та принципи утворення часів, додавання закінчень до різних частин мови (що б ви не утворювали), провалити це завдання буде складно.
Пробний безкоштовний урок англійської мови
Писемне мовлення (Writing)

От ми і дійшди до завершення нашого тесту. Все, що залишилося зробити – написати якісну роботу.
Швидше за все у завданні вас попросять написати неофіційного або офіційного листа. У завданні буде подано три питання (в правилах оцінювання цієї частини вони називаються «умовами»). Ваше завдання – розкрити всі три умови, тобто дати відповіді на всі питання, які вказані в завданні.
Також ваша відповідь повинна мати чітку структуру відповідно до листа, який ви пишете. Хоча в завданні вказано, що відповідь повинна містити не менше 100 слів, але набагато краще вкластись у 150-180.
Поради:
- стежте за логічністю розвитку думки;
- вживайте прикметники та прислівники, адже нікому не потрібнен прісний текст;
- використовуйте граматичні конструкції, умовні речення, питальні речення – ваше завдання показати, що ви багато що знаєте і вмієте ці штуки вживати;
Не часами єдиними!
- вивчайте та вживайте фразові дієслова та ідіоми;
- не забувайте про слова-зв’язки, їх повинно налічуватись 5-8 у вашому листі;
- вичитайте свого листа перед тим, як перенести його у бланк відповіді;
- під час підготовки до ЗНО, пишіть принаймні один лист/ессе на тиждень.
Тільки практика, тривала практика забезпечить високий результат.
От і все. Тепер ви знаєте з чого складається ЗНО з англійської. Все, що вам залишилось зробити – це сумлінно навчатися і безперервно проходити посібник за посібником задля своїх 200 балів з англійської.
Не переживайте! Якщо ви прокинулись не за два тижні до тесту, то ви встигнете розібратися зі всіма нюансами та, так би мовити, набити руку.
Для мене, чесно кажучи, найголовнішим бонусом цього тесту є те, що вам не потрібно буде спілкуватися з жодними вчителями, а це значить, що компонент суб’єктивності забрано з вашої кінцевої оцінки.
Тож, не марнуйте часу, проходьте тести попередніх років у посібниках та онлайн, слухайте свою вчительку на уроці та відповідально виконуйте свої домашні завдання.
І пам’ятайте, що кожний написаний твір чи лист, кожна прочитана та перекладена стаття, кожна серія серіалу в оригіналі наближає вас до якісного знання мови!
Будь-яка робота з мовою наближає нас до якісного результату, який залишиться з нами назавжди!