Індивідуальне навчання, також відоме як приватне репетиторство, є популярною освітньою практикою, яка передбачає проведення уроків, що підлаштовані індивідуально під учня.
У цій статті ми дослідимо переваги індивідуального навчання та поговоримо про те, як воно може допомогти з успішністю учня.
Навіть досвідчені репетитори можуть стикатися з труднощами на початку роботи зі школярами. Таке репетиторство вимагає особливої уваги до того, як ваші заняття інтегруються в загальне навчальне середовище учня.
Уроки зі школярами вимагають відповідної адаптації вашого підходу. Теоретично це здається досить простим, але як все виглядає на практиці?
Давайте трохи детальніше поговоримо про індивідуальне навчання.
Через обмеження в часі в процесі уроків в школі учням майже не приділяється увага, тому таке навчання часто не задовільняє індивідуальних потреб учня.
Великі класи та часто недостатня кількість навчальних ресурсів призводять до того, що освоєння матеріалу розтягується. Те, що на індивідуальних уроках можна освоїти за одну годину, в класі займає кілька занять по годині.
Коли йдеться про визначення напрямку подальшого розвитку учня та коригування його слабких сторін, індивідуальна консультація з репетитором стає необхідною. Чому так? Тому що всі учні різні: що зрозуміло одному, іншому може бути зовсім незрозумілим, а, отже, до кожного необхідно підібрати свій підхід, що неможливо під час навчання в школі.
Взаємодія між викладачем і учнем приносить користь обом залученим сторонам. Навчальний матеріал, швидкість навчання і структуру курсу можна підлаштувати відповідно до потреб будь-якого учня.
Індивідуальний підхід відрізняється від занять в традиційному класі, де всі учні повинні вчитися в темпі вчителя.
Темп вчителя може бути занадто швидким для одних учнів і в той самий час повільним для інших. В такому випадку останнім знадобиться допомога у вивченні певного матеріалу.
Універсальний підхід не є оптимальним, коли мова йде про ефективне навчання.
В індивідуальному форматі вчитель може повністю зосередитися на учневі, що значно сприяє розвитку останнього. Учитель має можливість звернути увагу на конкретні теми, зробити зауваження, оцінити рівень знань учня та провести разом з останнім роботу над помилками.
Окрім індивідуального підходу важливим є також використання ефективних методик навчання. Так, наприклад, вам стане в нагоді навичка активного слухання.
Слухати повинні вміти як учні, так і вчителі. Індивідуальні уроки з задіянням подібних методик будуть набагато ефективнішими за години в шкільному класі.
Всі учні мають різні здібності, що потрібно враховувати під час уроку. Всі учні різні. Тому при роботі в класі, учитель повинен використовувати завдання рівної для всіх складності.
Під час індивідуальних занять учитель буде використовувати завдання, які найкраще підходять конкретному учневі. Цілі індивідуальних уроків можуть бути узгоджені з учнем та чітко визначені заздалегідь. У такій взаємодії планування та підготовка до уроків з обох сторін можуть бути максимально ефективними.
Учитель може адаптувати свій підхід навчання, щоб врахувати уподобання кожного конкретного учня та його індивідуальні потреби з конкретного предмета.
В індивідуальному форматі значно легше налагодити взаєморозуміння, що, у свою чергу, дає можливість вільно досліджувати та оцінювати навички і таланти учня.
Ми склали список основних принципів, яких обов'язково повинні дотримуватися репетитори під час індивідуальних занять.

Наголос на сенсах
Прогресу у навчанні можна досягти лише за допомогою індивідуального підходу. Але дослідження показують, що репетиторство є більш ефективним, коли воно тісно пов'язане з основними уроками в школі.
Подібне поєднання допоможе швидко відчути реальну користь від додаткової роботи. Особливо результат буде помітним, коли учні повертатимуться до шкільного класу.
Важливо розуміти, що під час індивідуальних занять методи, задіяні вчителем, можуть відрізнятися від тих, що використовуються у класі. Це особливо важливо пам'ятати репетиторам, тому що учні можуть почуватися дезорієнтованими через різні підходи до рішення завдань різних вчителів. Наприклад, їм можуть порекомендувати один спосіб розв'язання задачі з математики на уроці, але під час репетиторських занять використовувати інший.
Інколи репетитор може пояснювати тему, яку учень ще не вивчав у класі та розглядатиме її у школі за кілька тижнів. Чи відчує учень прогрес у класі, коли перейде до цієї теми?
Задача репетитора – стежити також за тим, які теми учень зараз розбирає в школі. Важливо бути в курсі того, що обговорювалося на останньому уроці і що буде на наступному.
На щастя, школи працюють за навчальним планом, що дає можливість репетиторам мати доступ до програм та додатково адаптувати навчання відповідно до потреб учня.
Якщо предмет є складним, вчитель має використовувати підхід, який допоможе учню адаптуватися до теми. Важливо витратити деякий час на ознайомлення з матеріалом перед заняттям.
Ефективність ваших занять значно підвищиться як у короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі, якщо переконатися, що підготовлений вами матеріал тісно пов’язаний з матеріалом шкільної програми.
Щоб стати більш креативним не менш важливо вміти слухати. Як навчитися слухати, читайте в нашій статті.
Персоналізація тем
Найкращий спосіб зробити ваші індивідуальні заняття ефективнішими — це покращити розуміння потреб учнів.
Пошук тем, які потребують додаткової роботи для кожного учня – це перший крок до ефективного персоналізованого навчання. Крім того, найкращі репетитори можуть придумати низку рішень і відповідей, щоб навчити учнів розмірковувати та логічно мислити.
Щоб учень краще навчався вони можуть навчити його навіть такої корисної навички як дивергентне мислення.
Велика сила індивідуального навчання полягає в персоналізації контенту. Під час роботи індивідуально з одним учнем до кожної теми можна підходити з урахуванням досвіду та особистих труднощів цього учня. Такий підхід робить заняття максимально ефективними, завдяки чому учні досягають значного прогресу набагато швидше, ніж вони могли б собі уявити.
Під час роботи в школах конкретні теми, ресурси чи методи можуть бути визначені програмою або дирекцією закладу. Слідувати темам – важливий аспект навчального процесу, але викладачі не повинні забувати про необхідність підлаштування програми навчання під кожного учня.
Певні теми можуть бути важкими для розуміння учня. Але дитина не завжди здатна зрозуміти, що вона робить не так.
Щоб бути ефективним, викладач має слідкувати за навчальною програмою в школі та приділяти увагу унікальним потребам та проблемам учня. Індивідуальний репетитор розробляє індивідуальну стратегію, яка найкраще підходить для останнього.
Ви навіть можете визначити для себе ряд показників для відстеження прогресу учня, щоб бути впевненими в досягненні його цілей у вивченні конкретної теми.
Вас можуть найняти для роботи зі школяром, який наразі не має потрібного рівня знань з певного предмету. Адаптація його навчання може допомогти досягти потрібних результатів і виконати поставлені освітні цілі.

Знайдіть час, щоб познайомитися зі своїми вихованцями. Чи знаєте ви, які у них захоплення? Які предмети їм найбільше подобаються? Які теми даються найкраще? Починайте кожне заняття з розминки, щоб побачити, як сьогодні почувається учень. Дитина обов’язково оцінить вашу увагу, якщо ви будете вибудовувати завдання на його вподобаннях.
Ви можете дізнатися більше про учня, якщо дасте йому анкету, яку потрібно заповнити перед заняттям. Це дозволить вам швидко оцінити його розуміння відповідної теми, а також зрозуміти його амбіції та слабкі сторони.
Ця інформація є безцінною для викладача під час підготовки до занять. Розуміння цієї інформації допоможе репетитору налаштувати заняття відповідно до потреб учня, що, в свою чергу забезпечить найкращі умови для навчання.
Це важливо також і для репетитора, тому що і він зацікавлений у досягненні учнем найвищих оцінок. Важливо, щоб ви обидва мали чітке уявлення про ваші цілі, щоб гарантуватиме досягнення бажаних результатів.
Оскільки репетитори працюють один на один з учнем, то вони можуть адаптувати свої заняття до розкладу сім'ї та потреб учня. Індивідуальний підхід враховує не лише частоту занять, але й може бути більш гнучким за часом.
Хороший репетитор використовувати сильні сторони учня та працює над слабкими. Вашою метою може бути допомога учневі стати більш творчим або досягти кращих результатів у різних предметах: від математики до природничих наук.
Не менш важливо спершу побудувати довірливі стосунки між вами. Для цього варто враховувати, як ви подаєте матеріал, і чи відповідає ваш підхід тому, яким методом дитина найкраще засвоює інформацію (візуальний (зір), аудіальний (слух), кінестетичний (рух) методи сприйняття).
Ми знаємо, що побудова стосунків між репетитором та учнем є надзвичайно важливою.
Чи знаєте ви, що таке дивергентне мислення? Якщо ні, то пропонуємо ознайомитись з цим поняттям у нашій статті. Подібне мислення може бути дуже корисним у розвитку креативних навичок.
Баланс «дружніх» стосунків із дисципліною
Непідготовлені репетитори часто на початку роботи з учнем встановлюють дружні відносини ним, що призводить до проблем з поведінкою вже після кількох занять. Але може бути й протилежна ситуація: занадто суворий підхід може вже в першу годину роботи відштовхнути учня.
Ось що ми радимо в цій ситуації.
Можливо, ви вважаєте, що зможете досягти максимальних результатів від своїх учнів, якщо будете ставитися до них як до гвинтиків у машині і якщо будете змушувати їх писати конспекти протягом усього заняття та відправляти додому з величезною кількістю домашніх завдань.
Це, звісно, може дати позитивні результати в короткостроковій перспективі, але, що ймовірніше, ваші учні вигорять або змінять своє ставлення до предмету на негативне.

Пам’ятайте, що ви зобов’язані бути добрим, дружнім та підтримувати. Не будьте занадто суровими і не використовуйте дисциплінарний підхід – це не те, що вам потрібно. Ваш учень і без того знає правила і ви також повинні їх знати.
Безперечно, правила потрібні обов’язково: якщо ви заохочуєте порушення правил під час занять (запізнення, нецензурна лексика тощо), стає незрозуміло, де межа. Це може призвести до втрати контролю на заняттях.
Навчання має проходити під лозунгом «давай-бери». Якщо ви очікуєте, що ваші учні докладатимуть зусиль як у класі, так і поза ним, вам потрібно подавати приклад і робити все можливе заради досягнення успіху.
Перш за все, виконуйте свої зобов'язання. Якщо ви обіцяєте, що щось станеться після досягнення певного успіху учнями, це має відбутися.
Так само і в протилежному випадку, при невиконанні певних зобов'язань. Ваші учні зрозуміють, що, незважаючи на вашу доброзичливість, слід ставитись серйозно до занять. Ваші слова нічого не варті поки ви не дотримуєтесь обіцянок.
Будьте мотивацією для учнів до навчання і покращуйте свої навички вчителювання разом із Superprof!
Розвивайте свою креативність разом із Superprof!