Неважливо для чого саме ви вчите основи IT, для успішного старту та гарних відносин зі своїм ПК чи лептопом, вам обов’язково потрібно знати, яке саме програмне забезпечення завантажити або який веб-сайт відвідати. Деякі програми навіть пропонують вам віртуальний тур, щоб ви мали відчуття реальності та дотичності.
Насправді, варіанти залучання до IT світу зараз такі різні і з максимально індивідуальним підходом, що у вас просто немає шансів не знайти щось своє, зручне та надійне.
Обережно, не злий, а soft
Уявімо, що ви вже розглянули безліч варіантів програмного забезпечення, то як же зробити правильний вибір, яке саме програмне забезпечення "те саме"? Отож, щоб у вас не було присмаку незадоволення, ви можете розпочати з двох ключових умов, що фіналізують ваш вибір: це вартість програмного забезпечення і його інтуїтивність.
Немає ніякого здорового сенсу використовувати безкоштовне програмне забезпечення, якщо ви не відчуваєте його продуктивності, і, навпаки, ви не хочете платити за щось, що не є зручним у його використанні.
Але ж і не потрібно обмежувати себе лише одним текстовим процесором: для різних завдань потрібні різні інструменти, навіть якщо основна функція – це наче елементарна обробка тексту.

Отож, питання IT сьогодення, як обрати найкраще програмне забезпечення для вашого комп'ютера? Аналізуючи та обираючи його, для початку вам слід:
-
Враховувати сумісні програми
По-перше, обов’язково перевірте, чи сумісний текстовий процесор, який ви розглядаєте для потенційної покупки з вашим комп'ютером (враховуйте вік, операційну систему і так далі). По-друге, якщо ваше користування продуктом буде достатньо поглиблене (не просто робота з дому на ПК, умовно, ви подорожуєте та працюєте, використовуючи його на інших пристроях), тоді текстовий процесор, який дозволяє вам використовувати ті ж самі файли вдома і на роботі, буде обов'язковою умовою. Більшість розширених текстових процесорів дозволяють зберігати файли в хмарі та мають веб- або програмні версії програми для завантаження на інші пристрої.
-
Беріть до уваги тип вашої роботи
Подумайте про те, яку саме роботу ви виконуєте (тобто об’єм, необхідна складність форматування і т.д.). Наприклад, якщо ваша робота в основному дотична до Інтернету (тобто ви вводите контент у WordPress чи інший онлайн-портал) або вам просто потрібно писати електронні листи та надсилати їх, то в такому випадку простих інструментів буде достатньо. Але, якщо ви генеруєте докладні звіти з різними сторінками і стилями, вам стане в нагоді потужніший інструмент з більш розвиненими функціями.
-
Визначте свій бюджет
Якщо у вас немає грошей на оплату підписок Microsoft, які, безсумнівно, є найбільш поширеними пакетами з текстовим процесором, тоді відразу відкиньте цей варіант. Але на цьому реченні не впадайте в паніку, тому що на часі можна знайти достойні технічні варіанти за невеликий кошт (або ж навіть безкоштовно). Серед безкоштовних текстових процесорів, які можна завантажити та використовувати популярними та надійними є Google Docs, OpenOffice Writer, AbiWord, WordGraph, LibreOffice Writer, WPS Office Free та Dropbox Paper. Але, перш ніж користуватися ними, спробуйте, поклацайте та протестуйте.
Дізнайтеся про мови програмування
Універсальні солдати – типи програмного забезпечення для обробки тексту
Обираючи собі той самий софт, намагайтеся бути як практичними, так і реалістичними. Наприклад, якщо у вас виникають проблеми з пам'яттю при збереженні, вам потрібна програма з функцією авто збереження; якщо з правописом - тоді вам знадобиться інструмент з якісним контролем правопису. Тому перш, ніж вкластися в нове програмне забезпечення, не поспішайте, а для початку переконайтеся, що воно відповідає вашим технічним потребам та моральним очікуванням. Проте не варто думати, що такий вибір – це якась неписана грамота і щось екстремально ускладнене. Насправді, більшість програмного забезпечення має наступні функції:
- Створення текстових документів таких, як листи, звіти, документи та статті з візуальними макетами.
- Проведення живих записів: ведення записів під час зустрічей або конференцій.
- Мультимедійні презентації для семінарів або виступів, використовуючи зображення, посилання, макети і форматування тексту.
Ці функції є відносно стандартними для базового програмного забезпечення в межах ПК, але їх достатньо, щоб вони відповідали потребам більшості, в залежності від вашого рівня технічних навичок у вас можуть з’явитися додаткові вимоги або ж, навпаки, планка вимог може бути не такою високою.
Наприклад, початківцю у роботі з текстом на комп'ютері не варто витрачати кошти на дороге програмне забезпечення, оскільки його безкоштовна версія відповідатиме всім нагальним потребам. Але, звісно, користувачі керуються не лише покликом простих потреб, але й своїми вподобаннями.
Вже думали про програмування онлайн для дітей?

Саме тому цей список найпопулярніших програмних продуктів зможе розсіяти технічний туман та допомогти з вибором:
- MS Word (платний). Microsoft Word - це прадід усіх текстових процесорів. Окрім того, це - база програмного забезпечення для обробки тексту в офісах по всьому світу (від поштового відділення до уряду). Він має стабільну інфраструктуру з інтуїтивним меню, яке дозволить швидко знаходити потрібне, оптимізувати це необхідне для роботи без відволікань або співпрацювати з командою через хмару.
Перевага MS Word полягає в тому, що він підходить для всіх, так як має купу функції, хоча не обов’язково користуватися ними всіма та й одразу. Ви можете вибрати створення простих або складних документів, вивчаючи основи в процесі роботи. Варто зазначити, що контроль правопису тут не ідеальний. Проте ви можете налаштовувати своє програмне забезпечення за допомогою додатків. Наприклад, такий інструмент, як Grammarly, добре інтегрується, що дозволить виправити недоліки даного софту.
Виконуючи такі функції, як введення та форматування тексту, його відкриття, редагування, збереження та друк документу, а також підтримка хмари та опції спільної роботи, MS Word ідеальний для:
- створення офіційних або професійних документів/листів
- написання контенту великого об’єму (наприклад, блоги чи книги)
- створення PDF-документів
- відкриття файлів з іншого програмного забезпечення
- форматування та редагування
- використання шаблонів.
ВАЖЛИВО: якщо ви шукаєте інше програмне забезпечення, що схоже на MS Word, то занотуйте наступні назви - Libre Office (безкоштовний ресурс), Open Office (безкоштовний ресурс), Pages (безкоштовний ресурс лише для Mac), Google Docs (безкоштовний ресурс), WPS Office (безкоштовний ресурс).
- OneNote (безкоштовний). OneNote - це епічний віртуальний лептоп, що подобається багатьом користувачам більше, ніж будь-яке інше офісне програмне забезпечення. В його межах можна вставляти зображення з Інтернету, друкувати документи, створювати звіти, і навіть писати, якщо екран вашого лептопа сенсорний. Абсолютна перевага OneNote полягає в тому, що ви можете використовувати його будь-де (онлайн, офлайн, на своєму ПК, на планшеті, на телефоні і навіть на ноуті вашого друга). Єдина умова – це доступ до свого облікового запису.
Отож, легко справляючись з введенням та форматуванням тексту, відкриттям кількох вікон одночасно, витягуванням сторінок веб-сайтів, автоматичним додаванням посилань, рукописним введенням та малюванням, OneNote ідеальний для:
- творчої роботи з текстовими документами
- створення закладок
- аналіз та збір інформації
- ведення записів та генерування ідей
ВАЖЛИВО: наступне програмне забезпечення має схожі функції з OneNote - EverNote (обмежений безкоштовний обліковий запис, платний преміум-обліковий запис), Google Keep (безкоштовний ресурс), Laverna (безкоштовний ресурс).
Обрати раз і назавжди
Незважаючи на перелічені бонуси та переваги, ключове питання вибору завжди тривожить навіть користувачів-початківців. Як обрати своє, рідне та не прогадати? Насправді, все, що вам потрібно – це трішки часу, уваги та аналізу. Наприклад, якщо ви платите за програму від Microsoft, ця ліцензія також дійсна для веб-версії чи додатків. Уявімо, що ваша робота вимагає написання великого об’єму контенту для соціальних мереж. В такому випадку вам потрібен простір для написання, з можливістю вільного редагування і форматуванням перед завантаженням остаточного тексту.

Нижче ви знайдете безцінний список найпоширеніших додатків для обробки тексту (серед них є точно ті, які ви бачите вперше):
- Google Docs (безкоштовний, iOS, Android). Повністю інтегрований з Google Drive, цей додаток пропонує різні інструменти та функції (вставка таблиць, діаграм, зображень та має суперсилу сумісності з Microsoft Word). І окремий бонус для користувачів – ви зможете працювати з ним офлайн.
- Zoho Writer (безкоштовний, iOS, Android). Це додаток для обробки тексту, який дозволяє створювати, форматувати та додавати зображення, таблиці і не тільки. Має зручну веб-версію для користування офлайн.
- WPS Office (безкоштовний, iOS, Android). Дане програмне забезпечення інтегрується з додатками Microsoft Office, а також форматами Google Docs і Adobe PDF. З його допомогою ви можете писати, редагувати та зберігати файли, а також відправляти та отримувати документи в виді вкладень.
- Notebooks (платне програмне забезпечення , iOS). Notebooks одразу замінить кілька додатків на вашому мобільному пристрої, допомагаючи створювати і форматувати документи та маневрувати з ними набагато більше, ніж з іншими звичайними додатками.
Які б дослідження ви не провели та яким би глибоким не був аналіз програмного забезпечення, ваше остаточне рішення базуватиметься не на вищезгаданих критеріях. Теорія – це добре, але ж при роботі з Zoho Writer чи EverNote ви будете опиратися на вашу практику.
Лише, завантажуючи документи, набираючи текст та виправляючи його, клікаючи на декілька віконець одночасно, ви відчуєте, наскільки швидко та комфортно вам працювати з конкретною програмою.
Врешті решт остаточне рішення щодо програмного забезпечення, яке ви обираєте, не буде залежати від досліджень, які ви про нього робите. Тому, практикуйте свої IT навички разом з нашими репетиторами і обов’язково пам’ятайте про команду "зберегти".