Я вперше познайомилася з Python пару років тому, на зустрічі програмістів. Я тільки починала вивчати HTML і JavaScript, маючи на меті підступитися до наступної мови програмування, за яку б узялася.
Щоправда, моєю метою був бекенд. Я шукала знання заради знання. У мене не було активних планів стати програмісткою чи IT-спеціалісткою у якійсь сфері.
Отже, під час тієї зустрічі, коли одна з учасниць групи запитала нашу думку щодо Python, оскільки вона справді мала план зробити кар’єру на мовах програмування, моя цікавість розпалилася.
Незважаючи на відгуки, як хороші, так і погані, надані членами групи, я вирішила особисто з’ясувати, що корисного може принести використання Python і наскільки легко буде навчитися такому ентузіасту програмування, який займається неповний робочий день, як я.
Як виявилося, вивчати Python досить легко, і він застосовується у багатьох сферах. Просто подивіться на всі ці області, де Python може влаштувати собі гніздо:
- бізнес: Python чудово підходить для створення систем електронної комерції;
- фінанси: дедалі більше Python використовується в якісному та кількісному аналізі, серед іншого;
- освіта: завдяки своїй модульній структурі, добре організованій бібліотеці та формату звичайного тексту Python є мовою вибору для навчання програмуванню;
- наука: Python чудово справляється з науковими, математичними та інженерними обчисленнями;
- робототехніка та штучний інтелект: простота використання Python робить його ідеальною мовою для розробки інтерфейсів користувача;
- веб-розробка: бібліотека Python та індекс пакетів містять багато інструментів і опцій для веб-розробників.
Для мови, химерно названої на честь комедійної трупи, Python зачіпає багато різних сфер, чи не так? Розглянемо деякі з них докладніше і, можливо, запишемося на python уроки.
Веб-розробка
Веб-розробка – це більше концепція, що суперечить фактичному визначенню. Ви можете точно сказати, що поняття стосується веб-сайтів — їх створення та підтримки. Але веб-розробка також стосується того, що запускає ці сторінки та що виконує дії, коли відвідувачі сайту натискають вкладки, кнопки та посилання.
Ви помітите, що веб-розробка та веб-дизайн — це дві різні категорії одного основного принципу. Розробник веб-сайту налаштовує сайт своїх клієнтів на те, що він повинен робити – натискання посилань і вкладок із додатковою інформацією. Хоча веб-розробник може займатися веб-дизайном, його головною задачею є серверна частина, логіка домену та взаємодія сайту з базами даних.

Як Python допомагає веб-розробникам створювати та підтримувати веб-сайти?
- З Python легко працювати; величезні бібліотеки містять безліч модулів, кожен з яких призначений для виконання певних дій або функцій
- Python — це швидкий спосіб створення прототипу, тобто розробники можуть швидше запустити свої сайти
- Python надзвичайно популярний. Пайтоністи – учасники спільноти цієї мови програмування – постійно додають нові бібліотеки та функції. Вони також надають значну підтримку як новачкам, так і досвідченим розробникам.
Ще одна якість, яка відрізняє Python: його дуже легко вивчити.
Наважтеся на уроки python з нами.
Візьмемо, наприклад, Java, одну з найпопулярніших мов програмування. Щоб кодувати на Java, ви повинні знати код досконало і мати бажання друкувати... багато! Немає патернів, зручних модулів для підключення, а синтаксис досить складний.
Python, на противагу, використовує пробіли та загальні слова, відомі навіть людям, які не люблять комп’ютера. Але трохи знають англійську мову. Без англійської – ну зовсім ніяк! Наприклад, команда друку в Python — це просто слово print; порівняйте це з усіма фігурними дужками та трьома-чотирма рядками коду, необхідними для вираження тієї самої команди в Java.
Таким чином, цілком природно, що коли йдеться про Python або Java для отримання бажаних результатів, більшість програмістів обирають Python, фактично доводячи, що використання Python у веб-розробці – це не просто примха. Він тут, щоб залишитися надовго, і буде тільки покращуватися.
Ви запитаєте, скільки часу потрібно, щоб вивчити Python?
В ідеалі ви повинні навчатися все життя. Python постійно оновлює свої бібліотеки та створює нові модулі, і вже є мільйони модулів, які потрібно вивчити та навчитися використовувати. Але насправді вам знадобиться не так багато часу, щоб почати кодувати на Python. Ви можете ознайомитися з основами всього за два місяці, а приблизно через шість місяців ви уже зможете придумати власні проекти.
Наука про дані
Насправді саме поняття «наука про дані» ще належить визначити для такої високозвучної галузі. Або, точніше, досі немає консенсусу щодо того, що насправді таке наука про дані. І щоб заплутати вас ще більше, це, по суті, загальний термін, який охоплює дані всіх типів, від маркетингових і статистичних даних до даних, які вивчають екологи та космологи та роблять висновки.
Незалежно від того, чого саме торкаються дані – руху зірок чи популярних торгових тенденцій, усі вони мають щось спільне: їх потрібно збирати, аналізувати, візуально відтворювати та інтерпретувати.
Python в науці про дані забезпечує все це сповна.
ScyPi та NumPy — це бібліотеки Python, які містять модулі, спеціально призначені для полегшення лінійної алгебри та інших математичних програм, тоді як Matplotlib дозволяє візуалізувати дані кількома способами, від діаграм до 3D-графіків.
Четверта бібліотека, pandas, використовується для підготовки даних для аналізу та імпорту файлів, зокрема файлів із значеннями, розділеними комами (файлів CSV), які так часто генеруються в таблицях даних.
Наука про дані є однією з найактуальніших тем сьогодення як на ринку праці, так і в Інтернеті. Чому б не дізнатися про причину усіх цих дебатів?
Машинне навчання
Як навчити собаку сидіти і не рухатися? Нанести клей на його улюблений стілець
Вважається, що цей жарт бере свій початок із часів комедійного фарсу. Брати Маркс були королями цього жанру, як і команда Еббота та Костелло кілька десятиліть потому. Хто б не придумав цей (не дуже смішний) жарт, він добре ілюструє труднощі при спробі навчити когось виконувати завдання поза його схильностями і бажанням.
Звичайно, собак набагато легше навчати (дресувати?), ніж машин. Ви можете винагороджувати собаку за хорошу роботу та лаяти її, коли вона зробила щось погане, наприклад, погризла ваш ігровий контролер або вкрала вашу їжу, коли ви відвернулися. Але як дисциплінувати машину?
Що ускладнює ситуацію, так це нездатність машини протидіяти: вони здатні рівно на те, на що їх запрограмували ... і в цьому полягає проблема. Триває гонка, щоб «навчити» машини інтерпретувати вхідні дані з різних джерел і приймати рішення, щоб досягти певного результату. Ми всі глядачі цих змагань.
Чи вважаєте ви, що безпілотні автомобілі – яскравий приклад машинного навчання – є ідеєю, час якої настав? Уявіть собі всі смертельні випадки за кермом у нетверезому стані, яких вдасться уникнути! Якби ми могли запрограмувати автомобілі так, щоб вони їздили самі, як у фільмі «Я, робот»!

Ми не просто глядачі саги про машинне навчання, ми також учасники. Ви коли-небудь подорожували літаком? Яка ймовірність того, що більшу частину вашої подорожі літак пролетів на автопілоті?
Налаштування автопілота літаків є попередником машинного навчання. Після встановлення система постійно відстежує швидкість повітря, висоту, напрямок та низку інших факторів, про які повідомляють прилади літака, і відповідно коригує відповідні системи.
Дійсно, в авіаційному секторі спостерігається поштовх до повного переходу на штучний інтелект і нові версії машинного навчання.
Оскільки Python є переважно мовою машинного навчання, можна сміливо робити ставку на те, що він займатиме важливе місце в будь-якій новій розробці авіаційного програмування.
Комп’ютерні ігри
Кожна комп’ютерна гра є графічним інтерфейсом користувача, але не кожен графічний інтерфейс є комп’ютерною грою
Графічні інтерфейси користувача, химерно названі GUI (вимовляється як «ґуі»), дозволяють людям взаємодіяти з машинами. Ці інтерфейси можуть бути простими, як у серії підказок «Так/Ні» — можливо, на офісному принтері/копіювальному апараті, або складними, як у комп’ютерній грі.
Python не має рівних, якщо йдеться про перше... також він добре працює в другому прикладі, за умови, що він прив’язаний до більш продуктивної мови програмування, як-от C++.
Дійсно, ця мова є стандартом для написання ігрового коду. Залежно від операційної системи та використовуваного апаратного забезпечення C++ може працювати в 100 разів швидше, ніж Python.
Нестача швидкості є найбільшим недоліком Python. Мова має цілу бібліотеку модулів графічного інтерфейсу користувача, але вони краще підходять для промислових програм, таких як сенсорні екрани для контролерів машин.
І все ж, якщо ви перебуваєте на місці цілеспрямованої Оксани, програмістки-початківця з моєї групи, ви можете набивати руку на Python, написавши просту двовимірну гру. Вам потрібно лише ознайомитися з основним кодом Python і переглянути Pygame, колекцію модулів Python, спеціально розроблених для написання програм для відеоігор.
Pygame підходить для всіх платформ, на яких грають в ігри, від MacOS до ПК, Linux і Android.
Якщо ви хочете стати розробником ігор, вам слід ознайомитися з Pygame і Python, тому що, навіть незважаючи на те, що основна частина вашого коду, ймовірно, буде написана на C++, вам все одно знадобиться кросплатформна зручність, яку може надати Python.
Робототехніка
Як видно з попередніх розділів, Python є золотим стандартом для графічного інтерфейсу користувача, і незалежно від того, якого типу робота ви проєктуєте, розробляєте чи будуєте, ви повинні мати спосіб взаємодіяти з ним.
Код роботів, як і програмування для екшн-ігор і ігор із яскравою графікою, зазвичай пишеться мовою C++. Знову ж таки, проблема полягає в продуктивності, особливо якщо ви укладаєте контракт на створення промислових роботів. Їх продуктивність має бути швидкою та точною, щоб відповідати вимогам виробництва, тобто машина прийматиме рішення за частки секунди (або швидше).
Python, яким би цікавим і простим у використанні він не був, просто не працює так швидко.
Однак незалежно від того, чи шукаєте ви круті проекти на Python, чи хочете створити прототип машини, щоб представити її інвесторам, чи просто хочете створити робота для розваги та практики, ви можете повністю закодувати його в Python. Просто не чекайте від нього високої продуктивності.
Одним із аспектів робототехніки, де Python справді сяє, є машинні інтерфейси. Якщо ви програмуєте промислового робота, ви можете написати прив’язку Python для запуску GUI, тоді як C++ запускає самого робота.
Python має так багато застосувань не лише в робототехніці, але й у промисловості, науці та дослідженнях.
Для комп’ютерної мови, яка існує вже понад 30 років і переживає свій розквіт, це чудово. Не дивно, що всі намагаються опанувати її.
Для чого вчити Python?
Задовго до того, як хтось насмілився уявити кишенькову ЕОМ, комп’ютери були складними машинами, повними загадковості та формальності настільки, що етапи, необхідні комп’ютерам для виконання певної функції, називалися протоколами.

У цій пустелі бітів і байтів — про терабайти ще ніхто не мріяв – одному програмісту прийшла в голову ідея демістифікувати та демократизувати комп’ютерне кодування. У 1991 році Гвідо ван Россум, запустив свою спрощену мову кодування одним підморгуванням і клацанням пальців.
Назва його мови Python (від Монті Пайтон) натякає на абсурдність необхідності використовувати складний синтаксис для написання комп’ютерного коду, тоді як кодування може бути таким же простим, як букварик. Мова, для використання якої вам не потрібно запам’ятовувати цілу енциклопедію чи вигадувати шпаргалки. Мова, якою ти користуєшся щодня.
Концепція прижилася. Сьогодні Python вважається мовою-шлюзом, оскільки інші мови програмування (Go, Cobra, CoffeeScript та інші) написані з використанням того самого синтаксису. Також Python легко зрозуміти. Ви можете чітко бачити кроки, які виконує код для своїх функцій, полегшуючи розуміння загальних принципів кодування.
Потім ви можете легко вивчити HTML, CSS і Java – абсолютно необхідні знання для веб-розробки; C-серія - C, C# і особливо C++, якщо ви хочете розробляти комп'ютерні ігри або програмувати роботів, і Visual Basic – чудову мову програмування для початківців.

Однак ніщо не говорить про те, що ви не можете займатися проектами Python для початківців, поки вивчаєте складніші мови, і на цьому шляху ви матимете багато підтримки. Спільнота Python готова допомагати, тому, якщо ви не можете зрозуміти, де ваш код пішов не так, або хочете дізнатися більше про pandas або Pygame, вам потрібно лише запитати.
Ринок праці – це, мабуть, найкраща причина вивчити Python.
Сьогодні навряд чи можна уникнути повідомлень про сумні перспективи роботи, високий рівень безробіття та велику кількість працездатного населення за кордоном.
Світ змінюється. Зараз ми переживаємо Четверту промислову революцію, в якій домінують штучний інтелект, автоматизація та Інтернет речей. Забезпечити собі майбутнє означає адаптуватися до цієї нової реальності; найшвидший та найпростіший спосіб зробити це — вивчити всі цікаві речі, які ви можете робити в Python, на шляху до вивчення більш складних мов.