Якщо ви думаєте, що за роки свого професійного життя і кар’єри ніколи не були втягнуті у будь-які конфлікти, то ви помиляєтеся. Або, принаймні, це не та відповідь, яку хочуть почути роботодавці!

Не зрозумійте нас неправильно, роботодавці не шукають порушників порядку, щоб додати перцю до своєї команди, далеко не так.

Проте роботодавці шукають працівників, які можуть визначити конфліктну ситуацію на робочому місці та довести, що вони мають емоційний інтелект, щоб вирішити ці конфлікти або, навіть краще, запобігти їх виникненню. Ось чому інтерв’юери часто ставлять запитання, які спонукають вас замислитися над негативним досвідом у надії, що ви зможете показати, як ви перетворили його на позитивну ситуацію.

Ваш сценарій відповіді може бути настільки значним або малим, наскільки ви самі вважаєте за потрібне озвучити, за умови, що результат буде добре вас характеризувати.

Коли ви не перебуваєте у стресовому середовищі, наприклад, в кімнаті для співбесід, ви, ймовірно, витратите час на роздуми про всі свої посади і можете прийти до висновку, що насправді ви справлялися з конфліктом різними способами на попередніх роботах, часто навіть не усвідомлюючи цього.

роздуми
Навіть якщо у вас невеликий досвід роботи, ви, ймовірно, потрапляли в складну ситуацію, але зуміли її успішно вирішити, перш ніж вона переросла в конфлікт. Подумайте про це до співбесіди. Фото: Unsplash

У певному сенсі врегулювання конфліктів — це просто здоровий глузд, гордість за свою роботу і просто уміння залишатися собою.

Однак іноді вам доведеться дуже багато працювати, щоб успішно вирішити конфлікт. Щоб подібні запитання не застали вас зненацька і не загнали у глухий кут сумнівів і роздумів, ми припасли для вас кілька прикладів запитань і відповідей, які ви можете розглянути перед наступною співбесідою.

Питання про конфлікт на інтерв’ю з потенційним роботодавцем - частина рутини. Не треба їх боятися, треба до них готуватися.

Нижче ви знайдете кілька прикладів запитань, які вам скоріше за все поставлять (або уже ставили в минулому) на співбесіді на нову роботу:

Найкращі репетитори з педагогіки вільні зараз
Уляна
5
5 (7 відгуки)
Уляна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Tatanova
5
5 (3 відгуки)
Tatanova
500₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Єлізавета
5
5 (4 відгуки)
Єлізавета
450₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Анна
5
5 (4 відгуки)
Анна
100₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марія
5
5 (4 відгуки)
Марія
700₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марина
Марина
400₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Набожна
Набожна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Наталі
5
5 (1 відгуки)
Наталі
150₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Уляна
5
5 (7 відгуки)
Уляна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Tatanova
5
5 (3 відгуки)
Tatanova
500₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Єлізавета
5
5 (4 відгуки)
Єлізавета
450₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Анна
5
5 (4 відгуки)
Анна
100₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марія
5
5 (4 відгуки)
Марія
700₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Марина
Марина
400₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Набожна
Набожна
300₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Наталі
5
5 (1 відгуки)
Наталі
150₴
/год
Gift icon
1-ий урок безкоштовно!
Поїхали!

Чи були у вас конфлікти з колегою у минулому?

Насправді це не підступне запитання. Роботодавці щиро хочуть знати, якою є ваша імпульсивна поведінка, і просто хочуть зрозуміти, як ви виконуєте свою роботу. Обговорення вашої поведінки може багато чого розповісти про вашу особистість і, отже, про вашу відповідність посаді.

Пам’ятайте, що ідеальної відповіді немає, оскільки все залежить від того, що шукає роботодавець. Якщо ви створите враження, що ви миротворець, вас можуть не вибрати через недостатню наполегливість. Або, навпаки, якщо ви продемонструєте свої лідерські якості, ви можете відштовхнути інтерв’юера надмірною впевненістю!

Найкраще бути собою: якщо ви вважаєте, що можете впоратися з цією роллю після ознайомлення з описом роботи, то, швидше за все, роботодавець також так вважатиме.

Сайти з пошуку роботи пояснюють, чому не варто ухилятися від такого типу запитань, навіть під час співбесіди для випускників із невеликим досвідом роботи та конфліктами:

Як не треба відповідати рекрутеру на запитання про вирішення конфліктів

«Я ніколи не стикався з конфліктами, але, думаю, я б впорався з ними конструктивно».

Чому ця відповідь навряд чи принесе вам бажану роботу після випуску з університету?

Немає серед живих людей, які б ніколи не стикалися з конфліктами, тому, у гіршому випадку, ця відповідь виглядає як нечесна або, що ймовірніше, як відповідь людини, яка ховає голову в пісок і вдає, що конфлікту ніколи не було, і ігнорує його, коли він відбувається.

боротьба
Будь-яке питання інтерв'юера - це шанс показати свої сильні сторони. Фото: Unsplash

Іноді дозволити проблемам здутися — це розумна політика; але це також може бути найгіршим, що ви можете зробити, оскільки невирішені проблеми часто повертаються у ще гіршій формі. Крім того, у відповіді вище, «Я думаю, я б впорався з конфліктом конструктивно», звучить так, ніби ви намагаєтеся сказати правильну річ, але не надто впевнені в цьому.

Незалежно від того, правдива чи дещо перебільшена ваша історія, не забудьте зосередитися на позитивних рисах, які ви продемонстрували у складній ситуації.

Наприклад, підкресліть свої навички спілкування та емоційний інтелект (тобто покажіть, що ви не влаштували сцену, а замість цього відвели людину для приватної дипломатичної бесіди). Не ображайтеся на ситуацію, оскільки це може показати вас у поганому світлі. Натомість говоріть з повагою про своїх колег і доведіть, що ви прийняли їхню думку, вислухавши їхню точку зору.

Незалежно від того, чи успішно ви переконали іншу сторону приєднатися до вас, чи поступилися або погодилися зустрітися на півдорозі, знайшовши прийнятний компроміс, результат може не мати значення, бо ж ви продемонстрували свою гнучкість і уважність.

Сконцентруйтеся на фактах, а не на емоціях

Роботодавці хочуть знати, чи ви не станете проблемою на роботі через агресивну поведінку. Сприймайте кожне складне питання як можливість поділитися історією успіху з людиною, яка веде у вас співбесіду.

Час корисних порад: краще описати випадок, коли ви та ваш колега змогли вирішити проблему між собою, не залучаючи свого начальника. Це підкреслює вашу здатність вирішувати конфлікти або складні ситуації зріло, ефективно та автономно, що є важливим для роботодавців.

Що ви зробили, коли не погодилися зі своїм керівником?

Ніколи не варто погано говорити про боса, будь то ваш нинішній керівник чи попередній керівник. Однак можна не погоджуватися з людиною, яку ви поважаєте, це цілком прийнятно, тому просто переконайтеся, що говорите правду, але будьте обережні та визнайте, наскільки важкою для вас була ситуація, у яку ви потрапили.

Завжди зберігайте повагу до свого боса (який пройшов свій тернистий шлях до посади, яку тепер займає, завдяки своїм зусиллями, отже, довів, що гідний цієї ролі, навіть якщо ви з цим не згодні). Розкажіть, як ви конструктивно висловили свою думку керівнику і домоглися, щоб вашу позицію було враховано.

Не кажіть, як одного разу ви були не згодні з босом, але нічого не сказали, а потім потай раділи, коли його рішення виявилося неправильним, оскільки це виглядатиме так, ніби ви таємно сподівалися, що ваш керівник зазнає невдачі, а це не сприяє здоровій атмосфері в колективі.

Розкажіть, як ви взаємодіяли з незадоволеним покупцем чи клієнтом

Такий тип запитань є дуже промовистим, особливо коли ви проходите співбесіду на посаду, яка передбачає роботу з клієнтами чи покупцями.

Пам’ятайте, що коли ви станете співробітником омріяної фірми, ви будете представником цієї компанії перед всіма сторонніми особами, і тому те, як ви реагуєте на ситуацію, може мати величезний вплив на репутацію фірми в цілому.

Ви повинні тут довести, що ви приймаєте і повністю розумієте цінність обслуговування клієнтів, навіть коли стикаєтеся з особливо складними випадками. Це ваш шанс довести, що ви зробите все, що у ваших силах, щоб зробити «важких» людей, таких як клієнти та споживачі в цілому, щасливими, навіть якщо ви не повністю з ними згодні або вони вам не подобаються!

споживачі
Роботодавці ставлять каверзні запитання, оскільки задоволення їхніх клієнтів є найважливішою цінністю для них, і вони повинні переконатися, що ви також можете надавати якісне обслуговування споживачам. Фото: Unsplash

Платформи з пошуку роботи знову ж дають нам корисну інформацію про те, як найкраще відповісти на питання про конфлікти, перетворюючи їх на можливість продемонструвати ваші навички, розум та впевненість:

«Ви можете сказати щось на кшталт: «З мого досвіду, коли виникає конфлікт, дуже допомагає поглянути на ситуацію з точки зору іншої людини і задати їм відкриті питання, аби дізнатися, чому вони мають саме таку позицію. Коли ви побачите ситуацію з точки зору іншої людини, буде легше обговорити, як примирити різні сторони, і зробити ситуацію менш особистою. Наприклад, я колись бачив(ла), як люди сперечалися про те, на що витрачати гроші, і обидві сторони були впевнені у своїй правоті. Але люди не висловлювалися достатньо чітко, не пояснювали свої пріоритети. Якщо поставити правильні запитання, можна дійти до ситуації, коли люди легше погодяться поділити наявні кошти.»

Також можна сказати щось таке: «Після вирішення конфлікту важливо вжити заходів, щоб подібна ситуація не повторилася. Я помітив(ла), що саме так вирішували конфлікти у магазині, де я працював(ла) неповний робочий день. Працівники вечірньої зміни вважали, що працівники ранкової зміни неправильно передають роботу, а ранкова зміна мала такі ж претензії до вечірньої. Коли незгоди були винесені на обговорення, я побачив(ла), наскільки це допомогло, коли в магазині покращили деталізацію передавальних документів і продовжили проводити регулярні зустрічі.»

Не потрібно вдавати, що ви експерт із вирішення конфліктів – просто покажіть, що ви розумієте основні принципи їх урегулювання.

Відповідаючи на такі поведінкові запитання, запам’ятайте наступні ключові слова. Уявіть, що ваші інтерв’юери ставлять вам плюсики за кожне правильно вжите слово, коли ви розповідаєте про врегулювання конфліктів. Отримайте свою найкращу оцінку (і залишайтеся при цьому природнім та щирим!):

  • Вирішення конфлікту
  • Переговори
  • Сприяння урегулюванню
  • Примирення, врегулювання суперечок
  • Мозковий штурм
  • Досягнення компромісу
  • Посередництво
  • Ненасильницький
  • Неупереджений
  • Пом’якшення
  • Заспокоїти

Трохи більше типових питань на співбесідах можна прочитати на сайтах рекрутингових агентств чи центрів зайнятості. Наприклад, у цій статті.

І обов’язково ознайомтеся з нашими порадами щодо вирішення конфліктів на роботі.

Не зайвим буде набути навички вирішення конфліктних ситуацій та розібратися, які є стратегії по врегулюванню конфліктів.

Вам сподобалась ця стаття? Оцініть її!

5,00 (1 rating(s))
Loading...

Olga Mitronina

Викладачка французької та англійської мов, фанатка української мови і сучасної літератури. Люблю читати, подорожувати і вчити іноземні мови